Gdzie i jak wypromować swój portal poza Internetem?
Gdzie i jak wypromować swój portal poza Internetem?
Internet jest naprawdę potęgą, a na dodatek jest bardzo otwarty i szeroki. Przyjmie dosłownie wszystko, każdy pomysł, nawet powielony po raz dziesiąty. To oczywiste, że kiedy zakładamy swój portal internetowy, najlepszą metodą na jego promowanie jest po prostu duża aktywność w Internecie i niemalże nachalne reklamowanie nowej strony. Jednak nikt wcale nie powiedział, iż nie da się także użyć reklamy bardziej tradycyjnej, która ma szanse przynieść również duży efekt. Pamiętaj bowiem, iż Internet to wielka otchłań, w której czasem trudno coś znaleźć. Ulica, gazeta czy rozmowa to znacznie mniejsze przestrzenie, na których może być łatwiej coś wypromować. Koniecznie zobacz, jak to zrobić.
Możesz również skorzystać z możliwości wystawienie ogłoszenia w lokalnej albo ogólnopolskiej prasie, jednak zastanów się najpierw, czy to się opłaca. Jeśli portal skierowany jest raczej do osób starszych, które nadal czytają ogłoszenia w prasie, to rzeczywiście ma to sens.
Rozmowa
Pierwszym i najłatwiejszym oraz najtańszym sposobem na promocję portalu internetowego poza Internetem będzie po prostu rozmowa. Jest to metoda najbardziej bezpośrednia, polegająca na tym, by rozpuścić wici. W dobie Internetu taka forma reklamy może wielu z was wydawać się bardzo nieefektywna oraz nieopłacalna, ale tak wcale nie jest. Zacznijcie raczej doceniać siłę bezpośrednich przekazów. Rozmowa, zwłaszcza ta przeprowadzana w odpowiedni sposób, zapadnie w pamięci bardziej niż reklama w Internecie, na którą raz rzuciliśmy okiem podczas czytania jakiegoś artykułu. Dlatego też rozmawiając ze swoimi krewnymi czy znajomymi albo klientami, jak najbardziej możesz wspomnieć o swoim nowym dziecku. W ten sposób rozpoczyna działanie poczta pantoflowa.
Baner reklamowy
Kolejną metodą na wypromowanie serwisu internetowego jest baner reklamowy ustawiony gdzieś na ulicach miasta. Jest to, rzecz jasna, bardziej kosztowna sprawa, jednakże jak najbardziej może się sprawdzić, zwłaszcza jeśli postarasz się, by baner był zauważalny i przyciągał uwagę przechodniów. Pamiętaj także, by ulokować go w dobrym, strategicznym miejscu. Jeśli twój serwis to sklep internetowy oferujący sprzęt medyczny, ustaw baner niedaleko szpitala lub w pobliżu przychodni. Jeśli skierowany jest do młodzieży, to koniecznie powinien wisieć niedaleko szkoły i tak dalej.
Ulotki i wizytówki
Nie możesz również zapomnieć o tak tradycyjnych i zawsze sprawdzających się formach reklamy, jak po prostu ulotki i wizytówki. Te pierwsze powinny być również chwytliwe, tak samo jak baner. Powinny przyciągać uwagę jakimś dużym napisem, żartem, kolorem – tak żeby choćby z nudów, stojąc na przystanku, chciało się taką ulotkę przeczytać i zapamiętać podany na niej adres www. Wizytówki także powinieneś stworzyć. Chodzi o to, aby przedstawiały one ciebie jako twórcę danego portalu, razem z twoimi danymi, numerem telefonu. Możesz także dopisać adres tej strony do swoich normalnych wizytówek, których używasz na co dzień jako osoba prywatna albo właściciel firmy. Dzięki temu dowiedzą się o stronie wszyscy twoi współpracownicy czy klienci.