Advertising
Zakumaj.pl

Pisanie e-booków – podstawowe zasady

Opiekun artykułu: dudekanna
Pisanie e-booków – podstawowe zasady

Pisanie e-booków – podstawowe zasady

Pisanie e-booków to bardzo dobry sposób na biznes. Po pierwsze, napisanego przez siebie e-booka można sprzedać i to całkiem korzystnie. Po drugie, e-book to świetne narzędzie marketingowe, dzięki któremu sprzedaje się coś innego. Tak czy inaczej, e-booki generują zyski. Autor e-booka buduje swój wizerunek jako eksperta w jakiejś dziedzinie, co przekłada się na wzrost zaufania do jego firmy, ruch na stronie i oczywiście wzrost sprzedaży. Podstawowe informacje na temat pisania e-booków znajdziesz w tym artykule.

Advertising
Advertising
  • Jak wybrać temat?

    Pisać można o wielu sprawach. Najpierw trzeba ustalić, które tematy są dla ciebie atrakcyjne, bo się na nich zwyczajnie znasz. Nie muszą to być zagadnienia, z którymi masz do czynienia w pracy albo poznałeś w czasie formalnej edukacji. Bardziej interesujące mogą okazać się pasje, tym bardziej, że pisząc o nich, możesz odwołać się do własnego doświadczenia, a to jest bezcenne.

  • Co słychać u konkurencji?

    Wybrałeś temat swojego e-booka. Teraz trzeba sprawdzić, czy jesteś konkurencyjny, czy może na ten sam lub podobny temat napisano już tyle, że szanse twojego tekstu na zdobycie klienta przedstawiają się marnie. Odpowiedzi możesz szukać w wyszukiwarce internetowej Google czy w najbardziej znanych księgarniach. Na koniec sprawdź jeszcze, czy temat nie jest zbyt niszowy – jeśli zainteresuje się nim wąskie grono osób, sprzedaż będzie niewielka. Pomocne mogą być fora internetowe związane z wybranym przez ciebie tematem.

  • Jakiej informacji szukają klienci?

    Jakiej informacji szukają klienci?

    Na pewno aktualnej, rzetelnej i niedostępnej gdzie indziej. Jeśli uda ci się odkryć taką niszę, prawdopodobnie odniesiesz sukces. Musisz jeszcze postarać się, by przekazywane informacje były wyczerpujące, a jednocześnie podane w sposób zwięzły i konkretny. Nie lej wody, skup się na faktach i pisz zrozumiale.

  • Jakim językiem pisać?

    Język powinien być staranny, nie ma mowy o rażących błędach gramatycznych. Błędy ortograficzne także dyskwalifikują autora. Pamiętaj, że korekta w Wordzie może cię zawieść, bo niektóre wyrazy mają różne wersje zapisu w zależności od znaczenia („każe” i „karze” to jednak nie to samo). Styl wypowiedzi trzeba dostosować do oczekiwań odbiorców. Jeśli odrobiłeś pracę domową, to znasz swój target i wiesz, do kogo się zwracasz. W zależności od wieku, płci, wykształcenia czy przynależności kulturowej oczekiwania będą różne.

  • Jak sformatować tekst?

    Tekst powinien być przejrzysty i czytelny. Obowiązkowo trzeba go podzielić na mniejsze fragmenty, akapity i ewentualnie rozdziały. Nie można pominąć spisu treści i strony tytułowej, która może zawierać jakąś grafikę.

  • Tytuł się liczy

    Tytuł się liczy

    O dobry tytuł wcale nie jest łatwo. Nie może być banalny, ale jednocześnie ma precyzyjnie informować, o czym jest e-book. Powinien być krótki, ale nie na tyle, by stał się niekomunikatywny. Warto stworzyć kilka wersji tytułu i po zastanowieniu się wybrać najlepszy. Nie należy się spieszyć, często już sam tytuł decyduje o zainteresowaniu czytelnika.

Popularne tagi
  • artykuł sponsorowany
  • kapitał
  • marketing internetowy
  • giełda
  • program partnerski
  • sposób dodawania firmy do google maps
  • facebook
  • odsetki
  • jak napisać e-booka
  • pop-up
  • sieć
  • artykuły
  • profil firmowy
  • peel away
  • lista adresowa
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising