Jak bezproblemowo sprzedać samochód?
Jak bezproblemowo sprzedać samochód?
Kupno nowego samochodu to w większości przypadków wielka radość, podniecenie wiążące się z testowaniem nowego nabytku, ale też pytanie, co zrobić ze starym autem. O ile nie przekażemy go komuś z naszych bliskich, jedyną opcją jest sprzedaż. Ale jak, gdzie, za jaką kwotę? Oto kilka rad, które mogą ci w tym pomóc.
Poznaj swój samochód
Pewnie jesteś ciekaw, ile wart jest twój samochód? Na nic się zda szukanie umowy kupna sprzed 8 lat, kwota, którą dostaniemy obecnie, jest o wiele niższa. Zastanów się, w jakim stanie jest twoje auto, jakie wyposażenie posiada, obejrzyj je dokładnie, zrób listę rzeczy, które wymagają wymiany. Porównaj z podobnymi samochodami, przeglądając oferty na różnych portalach, a następnie ustal cenę. Musisz zakładać, że kupujący będzie chciał coś utargować, więc dołóż kilka procent wartości do podstawowej ceny.
Przygotuj auto do sprzedaży
Zanim potencjalny nabywca podpisze z tobą umowę zakupu, zwróci uwagę na wiele rzeczy, a pierwszą z nich będzie zapewne ogólna prezencja auta. Nikt nie zainteresuje się samochodem brudnym, z porysowanymi kołpakami i wystrzępionymi wycieraczkami. Nie trzeba wielkiego wysiłku ani nakładów finansowych, by się tym zająć, a może to sporo podnieść ostateczną cenę samochodu. Innym przykładem jest zmiana nieatrakcyjnych, czarnych stalowych felg na używane alufelgi. Ich koszt nie będzie duży, a taka zmiana może podnieść wartość auta o dwu- albo trzykrotność ich zakupu. Regeneracja lakieru to wydatek rzędu 100 zł, a pięknie połyskujący lakier z pewnością przyciągnie zainteresowanych.
Ogłoś się
Istnieje wiele serwisów, w których możesz zamieścić swoje ogłoszenie, m.in. allegro, otomoto czy olx. Nie wrzucaj przypadkowych zdjęć, które udało ci się znaleźć w zakamarkach swojego komputera, na których i tak nic nie widać, a auto wygląda niekorzystnie. Zrób porządne zdjęcia w słoneczny dzień. Niech w tle będzie ciekawy budynek bądź atrakcyjny krajobraz. Opisz samochód ciekawie, uwzględniając również pewne mankamenty, które i tak zostałyby zauważone podczas wizyty klienta. Oszczędzisz jego oraz własny czas.