Jak dobrze założyć grupę na Facebooku?
Jak dobrze założyć grupę na Facebooku?
Nie sposób zliczyć wszystkich grup na Facebooku oraz tematów, których dotyczą. Fakt, że może to zrobić każdy, daje nam niemalże nieskończone możliwości. Możemy założyć grupę dotyczącą nawet najdziwniejszych rzeczy bądź zjawisk, które będą na tyle ciekawe, że znajdą się jej amatorzy i klikną „lubię to”. Nawet pozornie bezsensowne rzeczy, jak tzw. memy, potrafią zdobyć rzeszę fanów z całego świata. Jeśli chcesz założyć własną grupę na Facebooku, kieruj się poniższymi wskazówkami.
Wymyśl chwytliwą i łatwo zapamiętywaną nazwę
Jeśli zależy ci na tam, by skupić jak najwięcej fanów danej tematyki, wymyśl taką nazwę, która będzie łatwa do wyszukania. Nazwa ta musi od razu mówić, czego dotyczy twoja grupa. Sprawdź także, czy już ktoś wcześniej nie wpadł na podobny pomysł i takie grupy nie istnieją. Po co ktoś miałby się zapisywać do twojej, jeśli uczestniczy w świetnie prosperującym pierwowzorze? Czasami jednak jest tak, że grupa prężnie się rozwija, zdobywa wielu uczestników, lecz z jakichś powodów administrator nagle zaprzestaje działalności, hamując potencjał tematu. Możesz w takim przypadku stworzyć własną grupę o tej tematyce i przyciągnąć ludzi z tej wymarłej.
Procedura
Aby stworzyć grupę, musisz mieć oczywiście profil na Facebooku, ale to chyba oczywiste. Jeśli nie masz konta, to zarejestruj się w serwisie, trwa to dosłownie chwilkę. Wejdź w zakładkę „profil” na swoim koncie i przejdź do pola „info”. Tam znajdziesz zakładkę „grupy”. Kliknij „zobacz wszystkie”, a następnie „załóż grupę”. Wpisz nazwę grupy, którą uprzednio wymyśliłeś, pamiętając o tych wytycznych, które pomogą ci w odpowiednim wypozycjonowaniu grupy. Pamiętaj, żeby nazwa nie była zbyt trudna ani długa. Wybierz także zasięg twojej grupy, czyli dla kogo ma być ona udostępniona. To pozwoli ci się obronić przed napływem niepowołanych osób.
Opis grupy
Tutaj kieruj się podobną zasadą, jak przy wymyślaniu nazwy grupy. Zadbaj, by opis był bardzo szczegółowy i wyjaśnił każdemu, czym grupa będzie się dokładnie zajmować. Nikt chyba nie lubi być zasypywany rzeczami, które nie do końca go interesują, więc daj użytkownikom możliwość wyboru, czy rzeczywiście to „lubią”, czy może dali się zwieść mylnemu tytułowi. Wypełnij też pola z informacjami kontaktowymi.
Zdjęcie grupy
Ludzie są wzrokowcami i zanim przeczytają opisy i nazwy, zwrócą uwagę na zdjęcie. Niech będzie ciekawe i wymowne. Dobre zdjęcie to połowa sukcesu, by przyciągnąć dużą liczbę fanów. Świadczy również o profesjonalizmie administratora strony, a także daje im do zrozumienia, że przykładasz się do publikowanych treści. Czasem brak zdjęcia wystarczy, by użytkownicy nie potraktowali twojej grupy poważnie.