Zasady sprzedaży na Allegro
Zasady sprzedaży na Allegro
Allegro to najpopularniejszy serwis sprzedażowy w Polsce. Zagraniczne portale również są w użyciu, jednak większość sprzedawców oraz kupujących woli korzystać ze swojskiej strony w rodzimym języku. Gdy jest się już doświadczonym użytkownikiem, Allegro nie skrywa wielu tajemnic, jednak żeby dojść do tego etapu, niezbędne jest poznanie zasad sprzedażowych rządzących serwisem. Oto najważniejsze z nich.
Należy odpowiadać na wszystkie pytania związane z przedmiotem, które zadają potencjalni klienci, ignorowanie ich źle świadczy o sprzedawcy.
Rejestracja w serwisie
Pierwszą rzeczą, jaką trzeba zrobić, chcąc sprzedawać na Allegro, jest konieczność założenia własnego konta, czyli zarejestrowanie się jako użytkownik. Po włączeniu strony głównej serwisu należy przejść do prawego górnego rogu i nacisnąć opcję „moje konto”. Zostanie się wówczas przekierowanym na opcję logowania lub założenia nowego konta, z której należy skorzystać. Po zarejestrowaniu konta trzeba uzupełnić wszystkie informacje w zakładce „O mnie”. Należy podać tam nie tylko imię i nazwisko, ale także adres i wszystkie dane do przelewu, które będą potrzebne przyszłym klientom.
Zatytułowanie aukcji
Na początku, przed ostatecznym wystawieniem przedmiotu lub przedmiotów na sprzedaż, trzeba nadać aukcji tytuł. Powinien być chwytliwy, jednak nie do przesady, ponieważ podstawową zasadą jest łatwa możliwość wyszukania aukcji przez klienta. Jeśli tytuł będzie zawierał tylko słowa opisujące jak super jest przedmiot, szanse są marne. Ważne są słowa kluczowe, które ułatwią odszukanie przedmiotu wśród tysięcy innych. Poza tym liczą się konkretne informacje: jeśli komputer, to z jakim systemem, jeśli bluzka, to jaki kolor, jeżeli buty, to jaki rozmiar, ponieważ to są informacje, które klienci wpisują do wyszukiwarki.
Opis aukcji
Więcej informacji można przedstawić w opisie aukcji. Tutaj można zarekomendować, że buty są wyjątkowe i piękne, chociaż zawsze jest to subiektywna ocena. Zachwytów nie powinno być za wiele, klienci nadal chcą przede wszystkim konkretnych informacji. Jeżeli sprzedaje się sprzęt elektroniczny, trzeba podać jego parametry, najlepiej bardzo szczegółowo, jeżeli ubrania lub obuwie – wymiary. W opisie należy zaznaczyć także ewentualne wady i ślady użycia, gdy sprzedaje się przedmiot używany.
Zdjęcia na aukcji
Aukcje, na których nie ma zdjęć, są od razu bardziej podejrzane w oczach klientów. W związku z tym lepiej załączyć 1 – 3 zdjęcia przedmiotu, najlepiej z każdej strony. Zdjęcia powinny być odpowiednio przygotowane, wykonane na neutralnym tle, bez zbędnych rzeczy na widoku, które mogłyby je zasłaniać. Fotografie dobrej jakości, na nieprzesłaniającym widoku tle robią znacznie lepsze, profesjonalne wrażenie.
Wystawienie przedmiotu
Po ustawieniu tytułu, opisu, zdjęć oraz godziny zakończenia aukcji można ją rozpocząć. Możliwe jest ustalenie ceny minimalnej. W przypadku ustalania godzin najlepiej jest wybrać na godzinę zakończenia porę wieczorną, aby zwiększyła się szansa osób pracujących do wzięcia w niej udziału. Jeśli aukcja budzi zainteresowanie wielu osób, cena przedmiotu może być większa, z korzyścią dla Ciebie.