Advertising
Zakumaj.pl

Jak stworzyć newsletter i dlaczego warto to zrobić?

Opiekun artykułu: funia
Jak stworzyć newsletter i dlaczego warto to zrobić?

Jak stworzyć newsletter i dlaczego warto to zrobić?

W obecnych czasach internetowy marketing to podstawa każdej małej i dużej firmy. Jeśli jesteś jeszcze na początku swojej drogi, a chciałbyś trafić do jak największego grona odbiorców, to niewątpliwie musisz skupić się właśnie na tym, by rozreklamować swoje usługi i asortyment w Internecie. Jak to zrobić? Oczywiście możesz założyć stronę internetową, konto na portalu społecznościowym, wstawiać swoje ogłoszenia, ale bardzo ważne jest również to, jak będziesz bezpośrednio kontaktował się z potencjalnie zainteresowanymi klientami. Do tego celu doskonale posłuży Ci newsletter. Co to takiego i dlaczego warto go stworzyć? Przekonaj się sam!

Advertising
Advertising
Wskazówki:

Jeśli nie wiesz, jak się zabrać za swój newsletter, zleć jego przygotowanie profesjonalnemu copywriterowi.

  • Czym jest newsletter?

    Newsletter jest to forma biuletynu, którą wysyłasz do zainteresowanych odbiorców, prenumeratorów. Jest ona cykliczna, na przykład comiesięczna lub cotygodniowa i zawierasz w niej kluczowe informacje dotyczące swojej firmy, jej rozwoju, aktualności, a także promocji czy wyprzedaży. Newsletter powinien być treściwy i atrakcyjny dla odbiorcy, żeby chciał on go czytać. Powinieneś więc dla swoich prenumeratorów przygotowywać osobne treści, wiadomości czy też promocje, których nie znajdą nigdzie indziej i które będą dla nich profitem za prenumeratę twojego newslettera.

  • Jak powinien wyglądać?

    Jak powinien wyglądać?

    Kolejna kwestia to wygląd newslettera. Może to być po prostu zwykła wiadomość, choćby z wklejonym obrazkiem i pogrubieniami najważniejszych słów czy treści. Nie musisz od razu tworzyć jakiegoś dokumentu PDF czy szablonu dla newslettera. Wbrew pozorom, dla twoich prenumeratorów będzie liczyła się przede wszystkim atrakcyjnie podana treść i to na niej powinieneś się skupić.

  • Jak zacząć?

    Najpierw musisz stworzyć swoją listę mailingową. Uwzględnij tam adresy mailowe wszystkich tych osób czy przedsiębiorców, którzy mogą być zainteresowani twoją ofertą. Potem wszystkim im wyślij pierwszą wiadomość. Musisz w niej przedstawić swoją firmę oraz usługi, ale także napisać, jakie korzyści będą płynęły z tego, że zapiszą się do prenumeraty twojego newslettera. Pamiętaj, że kolejne wiadomości możesz wysyłać tylko tym osobom, które wyrażą zgodę. Pierwsza wiadomość musi być krótka, ale treściwa, z ciekawym tematem, który nie zginie pośród innych wiadomości. Postaraj się przyciągnąć uwagę jak największej liczby odbiorców.

  • Co powinno się znaleźć w newsletterze?

    Co powinno się znaleźć w newsletterze?

    Jeśli masz już swoje grono odbiorców, musisz zacząć myśleć o tym, co umieścisz w swoim newsletterze. Powinny to być ciekawe treści, by odbiorca nie pomyślał, że marnuje dla ciebie czas. Zainteresuj go ciekawymi doniesieniami z życia firmy, nowymi promocjami, a także skuś specjalnym rabatem czy konkursem tylko dla prenumeratorów. Każdy twój newsletter musi dać prenumeratorowi odczuć, że należy do wąskiego grona osób o specjalnych przywilejach.

Popularne tagi
  • teksty
  • dane kontaktowe
  • lokata bankowa
  • artykuł sponsorowany
  • grupa docelowa klientów
  • blog
  • etykieta internetowa
  • literatura
  • opcje kontaktu
  • inwestowanie
  • youtube
  • facebook
  • docelowa grupa klientów
  • marketing
  • target
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising