Jak poprawnie założyć konto Gmail?
Jak poprawnie założyć konto Gmail?
Poczta elektroniczna nie jest już tylko dodatkiem, czymś, bez czego można się obejść. Obecnie poszukuje się najlepszej strony do utworzenia adresu e-mail, żeby móc posługiwać się nim przez długie lata, często zarówno w sprawach służbowych, jak i prywatnych. Coraz częściej popularne wcześniej strony tracą zwolenników ze względu na tzw. spam.Jeżeli myśli się o zmianie na dobre, najlepiej skorzystać z oferty Google i otworzyć konto na Gmail.
Pierwszy krok
Gmail jest pocztą elektroniczną należącą do Google, najczęściej wybieranej wyszukiwarki. Aby przejść do zakładania konta, niezbędne jest otworzenie wyszukiwarki internetowej. W prawej, górnej stronie strony znajdują się zakładki, w tym „Gmail”. Należy nacisnąć tę zakładkę i pozwolić na przekierowanie do dalszego etapu.
Drugi krok
Po naciśnięciu odpowiedniej zakładki pojawi się strona z danymi do logowania – loginem i hasłem. Ze względu na to, że nie ma się ich jeszcze, należy patrzeć niżej. Pod miejscem na hasło oraz nazwę użytkownika znajduje się opcja „utwórz konto”, którą trzeba nacisnąć.
Trzeci krok
Nastąpi kolejne przekierowanie, tym razem na stronę, na której znajdują się pola do uzupełnienia. Trzeba wypełnić wszystkie, które oznaczone są jako konieczne. Należą do nich:
* imię i nazwisko,
* login (po wpisaniu go strona pokaże czy jest dostępny, czy nie, wtedy trzeba go zmodyfikować lub zdecydować się na inny),
* hasło (powinno mieć 8 znaków, cyfr i liter albo samych liter, strona pokaże czy jest słabe, czy silne) – hasło trzeba wpisać 2 razy.Czwarty krok
Jeżeli poczta na Gmailu ma być używana tylko na komputerze prywatnym, można ustawić niewylogowywanie się z niej. Pod hasłem znajduje się opcja „zapamiętaj mnie”.
Ze względu na to, że Gmail ma opcję „chat”, można, choć nie trzeba zaznaczyć „włącz historię online”, co pozwoli na zapamiętanie przeprowadzanych rozmów.
Piąty krok
Ostatnią rzeczą, jaką warto zrobić, jest ułatwienie sobie przyszłego, ewentualnego odzyskiwania hasła. W tym celu niezbędne jest podanie numeru telefonu lub dodatkowego adresu e-mail, na który może zostać przesłane zapomniane hasło. Najlepiej ustalić takie elementy podczas zakładania konta i później nie mieć problemów.Na koniec wystarczy podać swoją lokalizację, przepisać do pustego pola kod z obrazka i zatwierdzić, ciesząc się nową pocztą – z chatem i bez spamu.