Jak wykonać logo firmy?
Jak wykonać logo firmy?
Założyłeś właśnie firmę i nie wiesz, jakie powinno być jej logo? Mam dla ciebie dobrą wiadomość. Nie musisz zatrudniać profesjonalnego grafika ani firmy, która ci je wymyśli. Możesz w 100% poradzić sobie sam. Wystarczy odrobina umiejętności w posługiwaniu się prostym programem graficznym i efekt gotowy. Możesz to zlecić komuś z rodziny, kto zna się na tym troszkę lepiej. Zaoszczędzisz sporo pieniędzy, które będziesz mógł zainwestować w ważniejsze rzeczy, np. w rozwój firmy. Pamiętaj tylko o paru ważnych kwestiach.
Prostota
Przyjrzyj się logotypom znanych marek. Są różne, owszem, ale mają jedną cechę wspólną. Są niesamowicie proste. To właśnie ta prostota pozwoli ci na późniejszą rozpoznawalność. Czym prościej, tym lepiej. Możesz zamiast loga zastosować ciekawą czcionkę do nazwy twojej firmy, która stanie się literniczą częścią znaku firmowego. W logu nie musi znajdować się wymyślny rysunek, nie martw się. Wystarczy parę oryginalnych kresek lub kropek, naprawdę.
Weź pod uwagę łatwość druku i graweru
Projektując logo, pomyśl, jak będzie wyglądało w odcieniach szarości na papierze firmowym albo wygrawerowane na długopisach. Nawet jeśli teraz tego nie planujesz, to z biegiem czasu na pewno o tym pomyślisz i wtedy możesz stanąć przed kłopotliwą sytuacją. Zaplanuj je tak, byś nie miał z nim później podobnego problemu.
Czym zajmuje się twoja firma?
Swoim logiem możesz doskonale nawiązać do branży, którą się zajmujesz. Niech to będzie wariacja na ten temat. Jeśli produkujesz żarówki, nie umieszczaj w logu zdjęcia zwykłej żarówki. Będzie to wyglądać niezbyt profesjonalnie. Pomyśl sobie, że masz do wykorzystania tylko 3 pociągnięcia ołówka, by narysować żarówkę. Nakreśl ją w taki sposób, by przypominała żarówkę, a nie w stu procentach ją odwzorowywała. Jeśli twoja firma nawiązuje do tradycji, zawrzyj to w klasycznym logo. Jeśli jednak kieruje się nowoczesnością, niech logo twojej firmy będzie abstrakcyjne i dynamiczne.
Nie zrzynaj z innych
Nie wymyślaj loga, które przypomina logotyp znanej marki. Być może przyciągnie wzrok, ale wywoła niemiłe skojarzenia. Będzie kojarzyć się raczej z próbą oszustwa i kradzieżą niż z rzetelną firmą, za jaką z pewnością chciałbyś uchodzić. Bądź uczciwy wobec siebie, klientów oraz konkurencji. Wypromuj własną marę oraz własne barwy. Zobaczysz, przyniesie ci to korzyści.