Niedrogie sposoby na pozyskanie klientów
Niedrogie sposoby na pozyskanie klientów
Nowa firma, która wchodzi na rynek, musi rzecz jasna starać się o klientów. Jeśli jest dość nowatorska lub też pierwsza w jakiejś dziedzinie w okolicy, to zadanie ma raczej ułatwione i choćby z powodu tego, że jest jakąś ciekawostką, znajdą się osoby zainteresowane nią i jej produktami. Jeśli jednak twój biznes ma na lokalnym rynku sporą konkurencję, to wraz z rozpoczęciem prowadzenia działalności musisz rozpocząć swoją walkę o klienta. Jak to zrobić, by twoje działania okazały się skuteczne? Czy na każdą reklamę trzeba wydać sporo pieniędzy? A może da się uniknąć generowania kosztów na początku działalności? Sprawdź to wszystko koniecznie!
Bądź widoczny
Po pierwsze, jeśli jesteś nowy na rynku, musisz stać się widoczny – w innym wypadku nikt o tobie nie usłyszy. Niekoniecznie będą ci do tego potrzebne duże banery reklamowe, jednak jak najbardziej powinieneś zainwestować w kilkanaście plakatów, ulotki oraz wizytówki. Ten zestaw to absolutne minimum. Jeśli jednak zależy ci na tym, aby póki co nie wydawać zbyt dużo na reklamę, a jednocześnie naprawdę chcesz byś zauważonym, to zrezygnuj z usług pracowni graficznej i sam stwórz projekty. Nie jest to wcale takie trudne, jak może ci się wydawać, gdyż większość prostych programów graficznych działa na zasadzie „kopiuj wklej”. Dzięki temu z gotowymi projektami będziesz mógł udać się do pracowni drukarskiej i zapłacić jedynie za wydruk materiałów promocyjnych. Pamiętaj także, by poszukać ofert pracowni w Internecie. Bardzo często można znaleźć tam naprawdę duże promocje, na przykład 100 wizytówek za 5 złotych.
Działaj lokalnie
Nawet jeśli twoja firma mogłaby mieć zasięg ogólnopolski, gdyż na przykład prowadzisz sklep internetowy, to staraj się najpierw pozyskać lokalnych klientów i tutaj wyrobić sobie bardzo dobrą markę. Dzięki temu będzie ci potem łatwiej osiągnąć sukces krajowy. Jak działać lokalnie? Przede wszystkim wystawiaj swoje ogłoszenia na lokalnych serwisach internetowych, z których korzystają Internauci z twojego regionu. Nie wahaj się także przed wystawianiem swoich produktów lub reklamowaniem usług na branżowych targach, które z pewnością są organizowane gdzieś w twojej okolicy. To dwie najprostsze drogi, by zyskać rozgłos w twoim mieście, powiecie czy województwie.
Fanpage
Nie wszystkie dobre formy reklamy muszą cię sporo kosztować. Są także takie, które można pozyskać za darmo, a które mają zasięg ogólnopolski (a nawet ogólnoświatowy). Taką formą jest chociażby fanpage na Facebooku. Ten portal społecznościowy nadal jest bardzo popularny i zrzesza bardzo wiele osób w różnych wieku i o różnych zainteresowaniach, dlatego też na pewno pośród nich znajdzie się także twój target. Na początku może ci być trudno dotrzeć do większej liczby osób i fanów, zwłaszcza bez opcji płatnego promowania postów, jednakże warto uzbroić się w cierpliwość i krok po kroku budować w ten sposób swoją markę. Najpierw zaproś do polubienia strony swoich znajomych, a potem reklamuj swój fanpage na wizytówkach czy w ogłoszeniach. Zobaczysz, że z tygodnia na tydzień tych fanów będzie przybywać.