Advertising
Zakumaj.pl

Jak nawiązywać znajomości przez Internet?

Opiekun artykułu: aqatua
Jak nawiązywać znajomości przez Internet?

Jak nawiązywać znajomości przez Internet?

W dobie Internetu poznawanie innych częściowo się zmieniło. Obecnie rzadziej nawiązuje się kontakty w miejscach publicznych, w kawiarniach lub w parkach, za to bardzo często w świecie wirtualnym. To, czy będą to kontakty trwałe i rozwiną się również w rzeczywistości, zależy od wielu czynników, przede wszystkim od chęci i uczciwości zainteresowanych. Poznawanie innych przez Internet jest szczególnie doceniane przez osoby, które mają trudności w nawiązywaniu relacji twarzą w twarz, natomiast w sieci mają możliwość poznawania innych na kilka sposobów.

Advertising
Advertising
  • Portale społecznościowe

    Portale społecznościowe

    Obecnie najpopularniejszym sposobem poznania nowych osób albo odświeżenia dawnych znajomości są portale społecznościowe. Najczęściej wykorzystywany jest Facebook, a w przypadku osób nieco starczych nasza-klasa.pl. Dzięki obu portalom można odnaleźć osoby, które znało się kiedyś, lub przez publiczne części portali znaleźć nowych znajomych. Zazwyczaj można to zrobić przez angażowanie się w podobne akcje, obserwowanie tych samych tematów, wypowiadanie się w tej samej dziedzinie. Im dłużej konwersuje się z kimś, tym większe szanse na rozwój znajomości na wyższym poziomie, na częstsze rozmowy prywatne i przyjaźń, która może zaowocować spotkaniem w rzeczywistości. Mniej popularnym w Polsce, ale istotnym portalem społecznościowym jest również Twitter, na którym można wymieniać się opiniami i spostrzeżeniami.

  • Czaty

    Czaty

    Obecnie mniej popularne, chociaż nadal działające, są jednym z najlepszych sposobów na poznanie kogoś w wirtualnym świecie. Znajdują się w tak popularnych portalach jak interia.pl lub onet.pl. Pozwalają na komunikowanie się z dowolnie wybraną osobą, z kilkoma osobami lub z grupą ludzi. Ich dużą zaletą jest to, że dzielą się na tzw. pokoje. Powstają pokoje związane z konkretnymi miastami, dla tych, którzy szukają znajomych w pobliżu, pokoje wedle województw, zainteresowań, wieku, upodobań bardziej dla dorosłych, czyli wedle dowolnych rzeczy, które można dopasować do siebie samego. Pokoje można zmieniać według własnego uznania lub być wiernym tylko jednemu, wówczas ma się szansę spotykać te same osoby i nawiązać z nimi bliższe znajomości, ponieważ w pokojach ogólnych ludzie pojawiają się na chwilę, znikają i tak w kółko. Rozmawianie na czacie wymaga zalogowania się przy pomocy wybranego loginu. Wybiera się dowolny, ale trzeba pamiętać, aby nie był obraźliwy.

  • Portale randkowe

    Portale randkowe

    Portale randkowe skierowane są przede wszystkim do osób, które szukają nie luźnej znajomości, nie przyjaźni, ale czegoś więcej – miłości, związku, małżeństwa lub erotycznych przygód. Korzystanie z takiego portalu wymaga założenia konta oraz podania pewnych informacji o sobie. Bywają portale bezpłatne oraz płatne, które oferują dodatkowe usługi. Zazwyczaj na takich portalach wymienia się prywatne wiadomości z wybranymi osobami. Wiele osób chwali sobie tego rodzaju strony, zwłaszcza jeśli za ich pośrednictwem poznały swoich partnerów.

  • Kilka zasad

    Poznawanie ludzi w Internecie wydaje się łatwe i kuszące, jednak niesie ze sobą również zagrożenia. Żeby znajomość nie skończyła się nieprzyjemnie, należy przedsięwziąć pewne środki. Przede wszystkim nie powinno się od razu ufać nowo poznanej osobie. Internet pozwala udawać i zmieniać tożsamość, więc nie można mieć pewności od razu, kto jest kim. Z tego powodu nie powinno się podawać bardzo prywatnych wiadomości o sobie, adresu, telefonu, posyłać zdjęć, dopóki nie będzie się miało pewności, że danej osobie można zaufać.

Popularne tagi
  • przyjaźń
  • randka
  • jak nawiązać przyjaźń z obcokrajowcem
  • sieć internetowa
  • przyjaźń internetowa
  • przyjaźń z obcokrajowcem
  • sympatia
  • akceptacja
  • czateria
  • przyjaciel
  • portal randkowy
  • jak być akceptowanym
  • portal społecznościowy
  • znajomość
  • kontakty z osobami innej narodowości
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising
Zobacz również