Sposoby na zwiększenie wydajności pracowników
Sposoby na zwiększenie wydajności pracowników
Niewątpliwie wydajność pracowników ulokowana na bardzo wysokim poziomie to coś, o czym marzy każdy pracodawca. Jednak to nie tylko od humoru czy ambicji zatrudnionych zależy, jak dobrze będą oni pracować. Wydajność w dużej mierze zależy od szefa i podejmowanych przez niego działań na rzecz pracowników. Trudno bowiem będzie mówić o wysokiej wydajności w przypadku osób, które codziennie wykonują te same czynności, nic nie motywuje ich do podejmowania własnej inicjatywy, są znużeni pracą od 8 do 16. Do ciebie, jako do szefa, należy więc inicjatywa. Koniecznie sprawdź sposoby na zwiększenie wydajności swoich pracowników.
Lepsze warunki pracy
Nie jest żadnym odkryciem, iż lepsze warunki pracy wpływają bezpośrednio na podniesienie się wydajności pracowników. Rzecz jasna, zatrudnionym najbardziej zależy na podwyżkach i to są dla nich wymiernie lepsze warunki, jednak nie chodzi tylko o więcej pieniędzy wpływających na konto. Jako pracodawca, nie powinieneś oszczędzać na komforcie swoich pracowników. Powinni mieć oni bardzo dobre oświetlenie, wygodne fotele, a także zapewnione przerwy i dobre pomieszczenie socjalne. Dzięki temu na pewno będzie im się lepiej pracowało.
Kursy
Jeśli kilkanaście lat po studiach czy szkole średniej nie ma się kontaktu z żadnymi nowymi informacjami, nie kształci się i nie zdobywa wiedzy, to dosłownie można stać się zawodową skamieliną, bez żadnych aspiracji oprócz tej, by codziennie wykonać swoją robotę. Dlatego też warto czasem zorganizować pracownikom kurs zawodowy lub motywujący. Może to być kilkugodzinne spotkanie ze specjalistą w danej dziedzinie, które przedstawi osobom zatrudnionym w twojej firmie nowinki i świeże trendy z waszej dziedziny. Dobrym pomysłem jest także krótkie przeszkolenie z dobrej organizacji czasu, gdyż jak wiemy, to właśnie ona pozwala znacząco zwiększyć wydajność pracowników.
Systemy motywujące
Kolejnym, niewątpliwie bardzo dobrym sposobem na podniesienie wydajności pracowników jest wprowadzenie systemów motywujących. Sprawdzą się one chociażby w takich firmach, które nastawione są na telefoniczną sprzedaż. Można bowiem takimi systemami zachęcać pracowników, by starali się bardziej, chociażby wprowadzając zasadę, że osoba, która okaże się być pracownikiem tygodnia, otrzyma dwa bilety do kina albo zestaw jakichś markowych kosmetyków. Pracownik miesiąca natomiast otrzyma już bardziej intratną nagrodę, na przykład bon upominkowy do drogerii czy sieciówki odzieżowej. Takie nagrody zawsze motywują.
Premie
Abstrahując od systemów motywacyjnych, bardzo ważne są także premie. Jako pracodawca powinieneś o nich pomyśleć. Postaraj się jednak, aby nie były to premie jednakowe dla wszystkich, a różniące się od stopnia zaangażowania. Mogą to być na przykład premie roczne czy też świąteczne. Nie zapomnij jednak, iż należy wyróżnić każdego pracownika, który w danym roku, kwartale czy miesiącu bardzo się starał. W innym wypadku pracownicy, którzy nie zostaną docenieni, nie będą już dbali o swoją motywację oraz wydajność.