Advertising
Zakumaj.pl

Jak używać mowy ciała w kontaktach z ludźmi?

Opiekun artykułu: wiszkiel
Jak używać mowy ciała w kontaktach z ludźmi?

Jak używać mowy ciała w kontaktach z ludźmi?

Czy tego chcesz, czy nie, mowa ciała jest jednym z narzędzi do komunikacji między ludźmi. I jeśli masz coś do ukrycia, zawsze możesz się zdradzić gestem, postawą lub mimiką twarzy. Najtrudniejsze do ukrycia jest zdenerwowanie. Towarzyszy ono nam przy rozmowach kwalifikacyjnych, ważnych egzaminach, w nowym towarzystwie czy podczas kłótni. Aby poradzić sobie w takich sytuacjach, ważne jest posiadanie umiejętności opanowania zdenerwowania tak, by nasz rozmówca dobrze odebrał nasze intencje. W tym miejscu kłania się podstawowa wiedza w zakresie mowy ciała.

Advertising
Advertising
  • To, co niewerbalne, bywa zdradliwe

    Świadome kontrolowanie niewerbalnych zachowań jest koniecznie potrzebne, aby to, co chcemy przekazać, brzmiało wiarygodnie. Nikt nie będzie przecież brał poważnie nerwowo przestępującego z nogi na nogę kompana rozmowy chcącego udowodnić swoją rację lub przyjaciela tłumaczącego się z niedotrzymania obietnicy. Kłamcę czy człowieka, który ma coś do ukrycia i nie jest szczery, daje się poznać po jego nerwowych ruchach i braku wzrokowego kontaktu.

  • Jak być dobrze odebranym?

    Jak być dobrze odebranym?

    Nie tylko to, co masz do powiedzenia, jest istotne dla zrobienia dobrego wrażenia. Sposób, w jaki stoisz, gestykulujesz rękami, idziesz bądź siedzisz, fachowcowi od mowy ciała pozwala poznać Cię o wiele lepiej niż to, co powiesz. Twoje gesty muszą być swobodne, nie możesz dusić się w swoim ciele. Dlatego nie staraj się na silę kontrolować i hamować każdego ruchu. Możesz zostać posądzona o sztywniactwo, zadufanie w sobie, brak otwartości, a nie o to nam przecież chodzi. Swojemu rozmówcy patrz uprzejmie i grzecznie w oczy. Nie uśmiechaj się sztucznie, gdy nie ma powodu, zachowaj łagodny wyraz twarzy. Mimikę twarzy najlepiej ćwiczy się przed lustrem. Zachowując powyższe wskazówki, masz gwarancję na udane rozmowy i ocenę Ciebie jako pewnej siebie i zrównoważonej osoby, która lubi nawiązywać kontakty.

  • Daj dojść do głosu i słuchaj

    Daj dojść do głosu i słuchaj

    Rozmawiając, co jaki czas przytakuj. Jeżeli nie zgadzasz się z kimś, nie stawiaj kroku do przodu w stronę rozmówcy, pozostań na swoim miejscu, postaraj się rozluźnić wszystkie swoje spięte od nerwów mięśnie i zachowaj kontrolę nad porywczą gestykulacją. Pamiętaj o tym, by nie przerywać i słuchać. Ignorancja to Twój największy wróg podczas rozmowy. Sukces w komunikacji osiągniesz tylko wtedy, gdy uda ci się pozytywnie wykorzystać wszystkie atuty swojego ciała.

Popularne tagi
  • konflikty ze współpracownikiem
  • joga
  • prezentacja tematyczna
  • pracownicy
  • przywództwo
  • wsparcie
  • kontakt wzrokowy
  • emisja głosu
  • ćwiczenia rozluźniające
  • jak kontrolować emocje
  • wymowa
  • niewerbalne zachowania
  • konflikt w pracy
  • boże narodzenie
  • premie
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising