Advertising
Zakumaj.pl

Sposoby na bycie zorganizowanym w pracy

Opiekun artykułu: arnirbk
Sposoby na bycie zorganizowanym w pracy

Sposoby na bycie zorganizowanym w pracy

Każdy z nas pragnie odnosić sukcesy nie tylko na polu osobistym w postaci rodziny czy udanego związku, ale także na polu zawodowym. Do tego ostatniego nie wystarczy sam talent, umiejętności, doświadczenie czy też dobre chęci oraz pracowitość. Potrzeba czegoś więcej, a mianowicie efektywności. Efektywność natomiast bezsprzecznie związana jest z dobrą organizacją. Jeśli nauczysz się, jak być pracownikiem dobrze zorganizowanym, to sam zobaczysz, że szybko zaczniesz odnosić mniejsze i większe sukcesy. Dzięki odpowiedniej organizacji bowiem będziesz dużo mniej się stresował, będziesz miał więcej czasu oraz o niczym nie zapomnisz, a dzięki temu niczego nie zawalisz. Jak być zorganizowanym w pracy? Sprawdź nasze podpowiedzi i wykorzystaj je już dziś.

Advertising
Advertising
  • Oczyść miejsce pracy

    Oczyść miejsce pracy

    Najczęściej naszym miejscem pracy jest mniejsze czy większe biurko. Choć niektórym bałagan nie przeszkadza w kreatywnym myśleniu czy też skupieniu się, to jednak ta zasada nie dotyczy większości pracowników. Bałagan na biurku odwraca twoją uwagę, denerwuje cię, nie daje ci spokojnie pracować, bo ciągle skupiasz swój wzrok na wysypanych spinaczach albo podartych kartkach. Nie ma więc żadnych wątpliwości, iż w pierwszej kolejności musisz po prostu posprzątać swoje biurko. Pamiętaj, że nie można tego zrobić tylko na zewnątrz. Zacznij swoją pracę od wszystkich szuflad. Usuń stamtąd niepotrzebne już papiery, opakowania po przekąskach oraz wypisane długopisy. Dopiero potem zajmij się blatem. Na nim powinieneś zostawić tylko mały kubek z długopisami, najważniejsze dokumenty, z których cały czas korzystasz oraz podkładkę pod filiżankę. Reszta niech zniknie z twoich oczu.

  • Kup kalendarz

    Nie ma dobrej organizacji bez kalendarza, organizatora czy terminarza – nazwa i forma nieistotna, ważne, że dzięki takiemu gadżetowi będziesz o wszystkim pamiętał i trzymał się wytoczonego planu. Papierowy kalendarz noszony cały czas ze sobą sprawi, iż nie umówisz się z dwoma osobami w tym samym dniu i o tej samej porze, nie zapomnisz o żadnym deadlinie ani o urodzinach szefa. Choć teraz coraz więcej osób odchodzi od książkowych kalendarzy na rzecz aplikacji w telefonach, to jednak one nadal są bardzo funkcjonale. Często też to, co zapiszemy odręcznie, jest przez nas lepiej zapamiętane.

  • Nie rozpraszaj się

    Nawet osoba, która jest doskonale zorganizowana, może wszystko zaprzepaścić, kiedy będzie się rozpraszać. Dlatego też na komputerze w pracy załóż sobie blokady na wszelkiego rodzaju media społecznościowe, fora oraz strony z grami czy filmami, których używasz na co dzień. Dzięki temu przez cały dzień pracy nie będziesz miał do nich dostępu i nie będą ci one zabierały nie tylko cennego czasu, ale i skupienia. Dodatkowo, w pracy miej włączony tylko telefon służbowy. Jeśli natomiast masz tylko jeden telefon, który służy do celów prywatnych i zawodowych, to po prostu nie zaglądaj do niego co pięć minut. Korzystaj z niego tylko na przerwach, jeśli naprawdę musisz wykonać jakiś telefon prywatny.

  • Planuj

    Planuj

    Mając kalendarz lub też jeśli wolisz aplikacje w telefonie (lub to i to, gdyż świetnie się wzajemnie uzupełniają), możesz śmiało planować swój cały tydzień w pracy. Najlepiej, gdybyś poświęcił temu dosłownie dziesięć minut w sobotę czy w niedzielę. Zaplanuj zadania, które musisz wykonać w poniedziałek oraz te, które musisz zrobić w następne dni, jeśli o nich wiesz. Pamiętaj, żeby nie przesadzać i zaplanować co najwyżej trzy czasochłonne zadania albo kilka mniej poważnych. Ustal również priorytety. Jeśli starczy ci czasu, wykonasz także te rzeczy z końca listy, ale najważniejsze będą dla ciebie początkowe punkty.

Popularne tagi
  • komputer
  • dni wolne od pracy 2015
  • nagroda
  • samodoskonalenie
  • egoizm
  • metoda 5 minut
  • zdrowie
  • jak się zachować w nowej pracy
  • umysł
  • zawód
  • rozpraszacze
  • aktywność
  • jak oddzielić życie rodzinne od pracy
  • pobudka
  • uśmiech
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising