Advertising
Zakumaj.pl

Jak bezproblemowo dogadywać się w pracy?

Opiekun artykułu: blachut
Jak bezproblemowo dogadywać się w pracy?

Jak bezproblemowo dogadywać się w pracy?

Nowa praca zawsze wiąże się z nawiązywaniem nowych znajomości, tych niekoniecznie udanych również. Niestety, nie ze wszystkimi udaje się współpracować, zachowując dobre relacje, i będzie trzeba się do tego przyzwyczaić. Aby jednak pracować w dobrej atmosferze, zadbajmy o nią sami. My również mamy duży wpływ na to, czy w naszym otoczeniu panuje spokój i porozumienie. Wystarczy trzymać się pewnych zasad, by zafundować sobie przyjemną pracę, bez niepotrzebnych kłótni i konfliktów. Poniżej znajdziesz kilka ważnych punktów, o których warto pamiętać, jeśli nie chcesz psuć sobie nerwów dzień w dzień.

Advertising
Advertising
  • Zadbaj o zrozumienie

    Zadbaj o zrozumienie

    Najwięcej konfliktów w pracy powstaje poprzez złą ocenę intencji drugiego pracownika. Często presja jest na tyle duża, że wszelkie odstępstwa od normy albo niecodzienne sytuacje odbierane są jako zagrożenie lub coś złego. Nie szukaj dziury w całym i nie myśl zawsze o czarnym scenariuszu. Czasem zachowanie twojego kolegi jest spowodowane najzwyczajniejszym w świecie złym dniem, a nie chęcią skompromitowania cię przed szefostwem. Wydając polecenia lub prosząc o przysługę, upewniaj się za każdym razem, iż zostałeś dobrze zrozumiany. Niejednokrotnie może zdarzyć się tak, że polecenie wydane w pośpiechu może zostać zrozumiane źle, a efekty tego zaniedbania mogą być bolesne zarówno dla firmy, jak i dla ciebie. Wszyscy w firmie są tylko ludźmi, a człowiek to bardzo zawodna maszyna.

  • Wczuj się w sytuację kolegi

    Wczuj się w sytuację kolegi

    Zawsze staraj się dociec, w jakiej sytuacji znajduje się kolega z pracy, od którego czegoś wymagasz albo o coś masz do niego pretensje. Nie wszystko jest czarno-białe i może być bardzo wiele powodów, dla których zachował się tak a nie inaczej. To, co jest oczywiste dla ciebie, nie musi być jasne dla wszystkich. Wysłuchaj argumentów kolegi i przyjmij je ze spokojem. Jeśli widzisz, że kłamie albo próbuje się wymigać od odpowiedzialności, wytłumacz mu, jak to wygląda z twojej strony. Jeśli naprawił swój błąd, uznajcie oboje, iż sytuacja została zapomniana. Niech nie wpływa negatywnie na waszą dalszą współpracę, gdyż nikomu to nie pomoże, a jedynie będzie szkodzić i zawadzać.

  • Weź oddech, zanim coś powiesz

    Wiele poważnych spięć powstaje z naprawdę bardzo błahego powodu. Wystarczy iskra, by osoby, które muszą się codziennie znosić po kilka godzin w nerwowej pracy, naskoczyły na siebie jak młode pawiany. Zanim kogoś o coś oskarżysz, miej pewność, że masz rację. Nigdy nie odpowiadaj atakiem furii, nawet jeśli jesteś umyślnie prowokowany. Znacznie lepiej będzie, jeśli zareagujesz ze spokojem, czym kompletnie zaskoczysz przeciwnika. Pamiętaj, by być stanowczym, a w przypadku otwartego ataku, także chłodnym i zdystansowanym. Nie wszyscy w firmie muszą się lubić, ważne, by efektywnie współpracować.

Popularne tagi
  • stanowisko
  • rozpraszanie się
  • sukces
  • awans
  • kompres
  • ekran
  • praca
  • miejsce pracy
  • mózg
  • relacje z innymi
  • nowa praca
  • motywacja
  • współpracownicy
  • efektywność
  • organizacja czasu
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising